ZUS przypomina o obowiązku zgłaszania umów o dzieło zawartych od początku 2021 roku
Treść
Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina przedsiębiorcom o obowiązku zgłaszania umów o dzieło zawartych od 1 stycznia. Trzeba to zrobić w ciągu 7 dni od ich wystawienia. Od tego roku ZUS zobowiązany jest do prowadzenia ewidencji umów o dzieło.
Wniosek o rejestrację z podstawowymi informacjami o umowie należy przekazywać elektronicznie za pomocą Platformy Usług Elektronicznych ZUS.
Do zgłoszenia zawarcia umowy o dzieło zobowiązani są wszyscy płatnicy składek i osoby fizyczne, bez względu na to czy są zarejestrowane w ZUS jako płatnik składek.
Iwona Kowalska-Matis, regionalny rzecznik prasowy ZUS na Dolnym Śląsku, mówi o tym, kto jest zwolniony z tego obowiązku.
– Nie wszystkie podmioty muszą zgłaszać do ZUS-u umowy o dzieło. Jest trochę wyjątków, które dotyczą na przykład stowarzyszeń i fundacji, jeżeli same za siebie i za nikogo więcej nie odprowadzają składek, bo nie mają żadnych pracowników. Wszystkie wyjątki są podane na naszej stronie internetowej – wskazuje Iwona Kowalska-Matis.
Zgromadzone w rejestrze Zakładu Ubezpieczeń Społecznych informacje mają być wykorzystywane do celów statystyczno-analitycznych. Rozwiązanie to – jak podkreślił ZUS – ma ułatwić także weryfikację istnienia obowiązku ubezpieczeń społecznych.
RIRM
Żródło: radiomaryja.pl, 6
Autor: mj
Tagi: ZUS