Przejdź do treści
Przejdź do stopki

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów opublikował pakiet porad dla konsumentów

Treść

W dobie pandemii koronawirusa coraz więcej pytań i wątpliwości od konsumentów każdego dnia wpływa do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. W związku z tym Urząd uruchomił dodatkowe kanały informacyjne.

Odwołane loty i wycieczki, zawyżone ceny produktów żywnościowych czy fałszywe oferty. Z takimi problemami borykają się konsumenci w tym trudnym czasie epidemii. Na wszystkie pytania i wątpliwości odpowiada Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

– Uruchomiliśmy dodatkowe kanały informacyjne, zwiększyliśmy zakres pracy infolinii, ale także porad drogę e-mailową, wiedząc, że konsumenci mają bardzo wiele pytań. Konsumenci mają bardzo wiele wątpliwości, a jednocześnie mają ograniczone możliwości korzystania na przykład z działalności rzeczników praw konsumenta – mówił Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.

Urząd na swojej stronie opublikował także pakiet porad. Podzielone są one na 7 kategorii tematycznych: imprezy turystyczne, hotele, transport, sprzedaż, usługi finansowe, usługi, ochrona konsumentów [zobacz].

– My na te wątpliwości odpowiadamy także poprzez dedykowaną specjalnie tym najczęściej pojawiającym się pytaniom zakładkę na stronie UOKiK, gdzie te najczęściej pojawiające się pytania zadawane przez konsumentów, mają odpowiedzi, po to, żeby konsument miał to jasne i rzetelne źródło informacji – akcentował prezes UOKiK.

Podział na poszczególne sekcje, jak tłumaczy urząd, ma ułatwić konsumentom dotarcie do treści, które ich najbardziej interesują.

TV Trwam News

Żródło: radiomaryja.pl, 20 kwietnia 2020

Autor: mj