[TYLKO U NAS] Min. P. Czarnek: Musimy przystąpić do nadrabiania zaległości, stąd zajęcia wspomagające w każdej klasie, w każdym oddziale, w każdej szkole
Treść
Musimy przystąpić do nadrabiania zaległości, stąd też dodatkowe zajęcia wspomagające w każdej klasie, w każdym oddziale, w każdej szkole proponowane przez ministerstwo i 187 mln zł, które przeznaczamy na ten cel. To jest niezwykle ważne. Chcemy zagwarantować najpierw co najmniej 10 godzin, czyli 10 tygodni po godzinie tygodniowo dla każdej klasy, w każdej szkole takich fakultatywnych zajęć. Będą to również zajęcia z wychowania fizycznego – powiedział prof. Przemysław Czarnek, minister edukacji i nauki, w środowych „Aktualnościach dnia” na antenie Radia Maryja.
Dziś maturzyści zmierzyli się z obowiązkowym egzaminem z matematyki. [czytaj więcej]
– Egzaminy zostały szczęśliwie przeprowadzone. Bezpieczeństwo wszystkich maturzystów – mówię o bezpieczeństwie sanitarnym – również zostało zagwarantowane przez dyrektorów szkół, którym bardzo serdecznie dziękuję. Po dwóch dniach egzaminów maturalnych możemy powiedzieć, że wszystko idzie zgodnie z planem – powiedział prof. Przemysław Czarnek.
Tegoroczne matury naznaczone pandemią wyglądają inaczej niż do tej pory.
– Przede wszystkim zmieniła się forma egzaminu. Jest to tylko forma pisemna. Nie ma obowiązkowego egzaminu ustnego, jedynie przystępują do niego osoby, które potrzebują wyniku z takiego egzaminu w ramach rekrutacji na uczelniach zagranicznych. To jest ok. tysiąca uczniów w całej Polsce na ponad 350 tys. tegorocznych abiturientów. Nie ma również konieczności przystępowania do egzaminu z przedmiotu dodatkowego na poziomie rozszerzonym (…). 16 grudnia ubiegłego roku zostało wydane rozporządzenie określające wymogi egzaminacyjne dla tegorocznych maturzystów i ósmoklasistów. Te same wymogi będą obowiązywać również za rok – wskazał minister.
Wczoraj do szkół wrócili uczniowie klas I-III. W najbliższym czasie planowany jest powrót innych klas do nauki stacjonarnej.
– Nauczyciele rzeczywiście przygotowywali się do tego, bo musieli zmienić system i rytm pracy i sposób przekazywania wiadomości. Jednak nawet najlepiej prowadzona nauka zdalna nie jest w stanie zastąpić nauki stacjonarnej. Stąd też nie ma najmniejszej wątpliwości, że pewne zaległości są z tym związane. Po to również ograniczaliśmy wymogi egzaminacyjne – wskazał prof. Przemysław Czarnek.
Nauka zdalna przyniosła wiele niedociągnięć w systemie nauczania, dlatego Ministerstwo Edukacji i Nauki proponuje zmiany.
– Musimy przystąpić do nadrabiania zaległości, stąd też pewne zajęcia wspomagające w każdej klasie, w każdym oddziale, w każdej szkole proponowane przez ministerstwo i 187 mln zł, które przeznaczamy na ten cel, z możliwością uruchomienia tych zajęć już od czerwca albo od września. To jest niezwykle ważne. Chcemy zagwarantować najpierw co najmniej 10 godzin, czyli 10 tygodni po godzinie tygodniowo dla każdej klasy, w każdej szkole takich fakultatywnych zajęć. Będą to również zajęcia z wychowania fizycznego. W tym celu akademie wychowania fizycznego w całej Polsce przystępują do szkolenia nauczycieli tak, żeby te godziny w siatce godzin wychowania fizycznego (4 godz. tygodniowo) były jak najbardziej efektywnie wykorzystane – poinformował minister.
Gość Radia Maryja podkreślił, że powrót do nauki stacjonarnej jest koniecznością.
– Przede wszystkim trzeba mieć na względzie dobro uczniów. Nie ma najmniejszych wątpliwości, że nauka zdalna temu dobru nie służyła na tyle, na ile nauka stacjonarna – dodał.
Profesor odpowiedział również na pytanie dotyczące szczepień dzieci powyżej 12 roku życia w Polsce.
– Jeżeli wszystkie wyniki badań, które nadal są jeszcze prowadzone, potwierdzą, że szczepionka dla dzieci jest bezpieczna, to nie widzę przeszkód, żeby coś takiego miało miejsce – zaznaczył rozmówca na antenie Radia Maryja.
Całą rozmowę z prof. Przemysławem Czarnkiem można odsłuchać [tutaj].
radiomaryja.pl
Żródło: radiomaryja.pl, 5
Autor: mj
Tagi: Edukacja matura prof. dr hab. Przemysław Czarnek Szkoła