Rząd szykuje podatek od reklam
Treść
Rząd chce wprowadzić podatek od reklam. Składkę zapłacić mają media, które czerpią z niej zyski – nie tylko tradycyjne, ale też cyfrowe. Środki mają pomóc w walce z pandemią.
W myśl regulacji, jakie wyszły z resortu finansów, dodatkowe środki trafią do Narodowego Funduszu Zdrowia. Pozwolą też na utworzenie Funduszu Wsparcia Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Obszarze Mediów.
Wprowadzona zostanie składka od reklam internetowych i tych w formie tradycyjnej. Połowa środków, jakie w ten sposób zostaną uzyskane, trafi do NFZ. Fundusz Wsparcia Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Obszarze Mediów otrzyma 35 procent. Środki z tego Funduszu mają finansować działania, które podniosą świadomość Polaków co do zagrożeń w mediach, zwłaszcza cyfrowych. Pozwolą też promować dziedzictwo narodowe oraz polski dorobek kulturalny i sportowy. 15 procent wszystkich środków uzyskanych z nowego podatku trafi do Narodowego Funduszu Ochrony Zabytków.
Nowe regulacje rząd ma przyjąć jeszcze w pierwszym kwartale bieżącego roku. W przyszłym roku wpływy z nowej składki mają wynieść około 800 mln złotych. Wyższymi stawkami podatków mają zostać objęte przychody z reklam produktów, które są szkodliwe dla zdrowia. Chodzi np. o napoje słodzone.
TV Trwam News
Żródło: radiomaryja.pl,
Autor: mj