Nowa odsłona ,,Akcji świadomy klient". PGNiG przestrzega przed nieuczciwymi biznesami w sieci
Treść
PGNiG uruchomiło kampanię społeczną dotyczącą nieuczciwych praktyk rynkowych. To nowa odsłona „Akcji świadomy klient”. Kampania dotyczy m.in. zasad bezpieczeństwa w sieci oraz zakazu sprzedaży gazu i prądu w formule ,,od drzwi do drzwi”.
Celem akcji jest m.in. zwrócenie uwagi na oszustwa w internecie. Przedstawiciele PGNiG podkreślają, że cyfrowi przestępcy wykazują się coraz większą pomysłowością, dlatego kluczowa staje się wiedza, jak rozpoznać sytuacje, w których ktoś w sieci podszywa się np. pod sprzedawcę energii.
Spółka chce zmotywować klientów do refleksji, której celem jest większa ostrożność przed takimi niebezpieczeństwami jak utrata oszczędności czy zawarcie niekorzystnej umowy – mówi Henryk Mucha, prezes PGNiG Obrót Detaliczny.
– Naszą kampanię charakteryzuje bardzo oryginalny koncept kreatywny. Co to oznacza? Są dzieci i do tego się odwołujemy. Jako rodzice bardzo często powtarzamy naszym dzieciom i też słyszeliśmy tak od naszych rodziców: „Nie rozmawiaj z nieznajomymi, w ogóle nie otwieraj nikomu drzwi, bądź ostrożny, bądź uważny”. Pewnie jest już tak w życiu, że im jesteśmy starsi to tym bardziej zapominamy o tej lekcji. Później za tę niewiedzę, za ten deficyt, przychodzi nam srogo zapłacić. Zwłaszcza w relacji z tymi (chociaż to taka niewłaściwa relacja), którzy prowadzą swój biznes w sposób nieuczciwy. Kampania ma edukować i przypominać, że to jest niezwykle istotny społecznie temat – podkreśla Henryk Mucha.
Prowadzona przez PGNiG ,,Akcja Świadomy Klient” stanowi też odpowiedź na nowe przepisy zakazujące zawierania umów sprzedaży energii i gazu z odbiorcami w gospodarstwach domowych poza lokalem przedsiębiorstwa.
Działania kampanijne będą prowadzone za pośrednictwem spotów audio-wideo czy artykułów m.in. w internecie, radiu i prasie.
RIRM
Żródło: radiomaryja.pl, 29
Autor: mj